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3 Tipps zur Verbesserung des gemeinschaftlichen CPR- Trainingsprogramms

4 von 5 plötzlichen Herzstillständen außerhalb des Krankenhauses ereignen sich im eigenen Zuhause.1

Bevor der Rettungsdienst am Unfallort eintrifft, haben Umstehende die Möglichkeit, die Überlebenschancen betroffener Personen erheblich zu beeinflussen. Wenn Ersthelfer innerhalb der ersten zwei Minuten eine Wiederbelebung durchführen, kann sich die Überlebensrate der Person verdoppeln oder verdreifachen.2

Leider werden nur 46 % der Betroffenen, die einen Herzstillstand erleiden, von einem Laien reanimiert.3 Die Ergebnisse einer von der American Heart Association durchgeführten Umfrage zeigen genau, warum die Menschen keine CPR durchführen.4

Gründe für den Verzicht auf ein Eingreifen sind unter anderem:5
  • Der Glaube, CPR sei zu kompliziert
  • Mangelnde Übung
  • Noch nie ein CPR Training absolviert zu haben

Im Folgenden erläutern wir, wie Lehrkräfte diese Bedenken ausräumen und somit die Wahrscheinlichkeit erhöhen können, dass Lernende bei einem kardialen Notfall eingreifen.

 

1. Simplify Teaching to Make Learning Stick

24% der Menschen führen keine CPR durch, weil diese zu kompliziert ist.6

Reanimationskurse, die sich an Laien richten, sind nicht so detailliert wie Kurse für medizinisches Fachpersonal. Eine Studie hat außerdem ergeben, dass die „Hands-Only“-HLW genauso wirksam ist wie die konventionelle Reanimation (Herzdruckmassage mit Beatmung).7

Umstehende halten CPR nicht nur für zu kompliziert, sondern zögern auch oft, Mund-zu-Mund-Beatmung durchzuführen. Durch die Simplifizierung der Maßnahmen zur Wiederbelebung durch Laien und die Konzentration auf die "Hands-Only CPR" kann die Wahrscheinlichkeit erhöht werden, dass Umstehende handeln.

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Notruf absetzen: 112

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2. Use Engaging Training Methods to Refresh Skills Practice

28 % der Befragten verzichten auf eine Reanimation, weil sie glauben, dass ihre Kenntnisse nicht auf dem neuesten Stand sind.8

To improve retention and increase engagement, evidence shows that learners need to be part of the process. Standardized methods of teaching CPR, such as video and course materials, are essential to achieve uniformity. However, they are not necessarily efficient to garner the level of accountability needed for learners to retain the information.

Hands-on skills practice in itself provides learners with an opportunity to break away from didactic learning. But, this tangible learning can be made even more engaging with new technology, including immediate CPR feedback devices and learning apps.

For instructors hoping to increase learner attention while also improving skills performance, it’s worth considering the upgrade to manikins with automatic feedback capabilities.

 

3. Collaborate with Community CPR Efforts to Expand Reach

16% of people do not perform CPR because they have not received formal training.9

Common barriers to CPR training include time, access, and cost.10 However, there are initiatives across the country that can expand an instructor’s reach of new students.

Local police and fire departments often plan or participate in safety events for families in their communities. Getting involved and providing CPR training at these events can make an enormous impact as most SCA events happen in the home. Attendees can learn a skill that is most likely to save the life of someone they love.

Another path to larger student reach is through grade schools and their programs. Research shows that states with laws mandating CPR training in schools result in a higher rates of bystander CPR.11

By getting creative with existing and new initiatives, CPR instructors can increase the number of trained bystanders. As a result, more bystanders may be prepared to intervene and save a life when they witness a cardiac emergency.

All health providers and citizens should advocate for CPR/AED education, public AED placement and pay attention to factors in the personal and family history that can increase the risk of sudden cardiac death.

Victoria Vetter, MD, MPH, professor of pediatrics at the Children’s Hospital of Philadelphia*

Lifesaving Community CPR Solutions

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References

  1. American Heart Association. (2019). CPR statistics. Retrieved from https://cprblog.heart.org/cpr-statistics/
  2. Ibid
  3. American Heart Association. (2017). 2017 hands-only cpr fact sheet. Retrieved from http://cpr.heart.org/idc/groups/ahaecc-public/@wcm/@ecc/documents/downloadable/ucm_493890.pdf
  4. American Heart Association. (2017). Many americans afraid to perform CPR. Retrieved from https://news.heart.org/many-americans-afraid-to-perform-cpr/
  5. Ibid
  6. Ibid
  7. American College of Emergency Physicians. (2018). Hands-only CPR training kiosks can increase bystander intervention, improve survival. Science Daily. Retrieved from https://.sciencedaily.com/releases/2018/11/181113141823.htm
  8. American Heart Association. (2017). See reference #4.
  9. Ibid
  10. American College of Emergency Physicians. (2018). See reference #7.
  11. Healio. (2018). CPR education laws increase survival rates in out-of-hospital cardiac arrest. Retrieved from https://www.healio.com/cardiology/arrhythmia-disorders/news/online/%7Baf6551ea-9178-4a83-8962-638147e02a67%7D/cpr-education-laws-increase-survival-rates-in-out-of-hospital-cardiac-arrest.

* Healio. (2018). See reference #11.